Alla inlägg under juli 2012

Av Malin Sjans - 31 juli 2012 17:33

En otroligt busig systerson som gömmer sig bakom ett klädesplagg på stadium. TITTUT världens sötaste!


 

Det här med sugrör är hur ballt som helst!


   

En läskande smoothie och kalla-det-vad-du vill boll inne på Waynes coffee! Väldigt trevligt i sällskap med Syster, Elliot och Elliots pappsi...





Av Malin Sjans - 30 juli 2012 20:48

Mycket härligt att susa fram, helt själv, i egen takt!! Hello there kossorna!


 

Here we go, lets bike away!


 

På denna cykel tänkte jag placera min bak på, vare sig den vill eller inte! 3 sköna mil väntar! 

Av Malin Sjans - 29 juli 2012 18:07

Teater i Solvarbo på riktigt Solvarbo-mål.

 

Damerna dansar runt som bara den! Underhållning!


 

Nog ser det ut som förr i tiden allt! OH yes! Fashinerande...



Av Malin Sjans - 27 juli 2012 23:16

 

Vi avslutade dagen med att bli snurriga i huvudet. Värsta megastora tekoppar som är mer än behagligt om man jämför med andra attraktioner...


Jag, Malin Sjans från Borlänge gav sig på värstaste pirrigaste karusell du kan tänka dig, och härligaste.

INSANSE.
Jag skrek så att det sved i halsen en hel timme efteråt.


 

Jag skippade denna snurris, men visst är den härlig!

 

Jag och Sofia i skrattkammaren!

Självklart ställde vi upp på lite skratt. Denna spegel var ändå helt godkänd där man varken ser allt för knubbig ut eller har världens längsta hals. Bara lite långa ben.


 

Jag och Sofia tar båten in till stan innan det är dags för en härlig kväll på gröna lund! 

Av Malin Sjans - 22 juli 2012 20:54


Ja! Det blev en hel helg i Umeå för 40 års galej.

Väldigt kul! Mycket lekar och MYCKET mat.

Denna helg har jag spannmåls-attackerat mig själv aningens för mycket. Vi rullade rätt bra hem med andra ord. En fet hamburgare på vägen dig och en fet pizza på vägen hem. Oj, fanns det massa vitlöksbröd också uppdukat på kalaset?

Kan inte någon bara dra mig i örat och berätta att jag inte tål gluten??

Kan mycket väl vara så, men de är så knepigt när man sitter 7 timmar i en bil, i brist på bananer och äpplen. Istället petar man ner massa godis i magen som mellanmål.


Men imorgon är det måndag hörde jag och då ska jag duka upp bättre karaktär på köksbordet.

Balansen återställd är mer än efterlängtad.

Av Malin Sjans - 19 juli 2012 22:56


Sitter i snygg morgonrock på en kväll liksom. Jobbat klart för idag! Precis, börjat jobba igen efter semestern!

Det var kul, kul att köra permobil igen. Något jag är grym på!


Nej hörrni, jag får önska er en trevlig nattsömn!

Av Malin Sjans - 17 juli 2012 10:43

 

Tänk vad snyggt foto det kan bli av massa frukt...

Frukt, te och min hemmagjorda musli. Man kan alltså säger hejdå till jobbiga sockerdippar!

Nu ska recept-tanten tala igen.


4 dl Havregryn / fiberhavregryn

2 dl kokosflingor

2 dl Hasselnötter

2 dl torkade plommon

2 msk honung

2 msk vatten

2 tsk neutral olja , solros, olivolja t.ex

1 tsk kanel


Sätt ugnen på 200 grader

Hacka hasselnötterna grovt.

Blanda honung, vatten, kanel och olja i en bunke.

Vänd kokos, havregryn och nötter i blandningen och bred ut alltsammans på en bakpappersklädd plåt.

Rosta i ca 10 min, vänd runt i blandningen ett par gånger under tiden.

klipp torkade plommon i små bitar.

Vänd ner det i den rostade blandningen.


Smaklig måltid!



Av Malin Sjans - 16 juli 2012 12:39

 


1 port:

1 liten zuccini, skivad. stek på båda sidor

Salta och peppra

klipp över färsk basilika och persilja

vispa 2 ägg lätt och häll över.

Smula över fetaost.

Låt puttra en stund tills den verkar färdig.


Den blev jättegod mina damer och herrar! Kändes bra idag efter allt helgfrossande.

Ovido - Quiz & Flashcards