Alla inlägg under februari 2012

Av Malin Sjans - 27 februari 2012 19:00


Har just inhandlat min livs dyraste godispåse. 71 kr...


Hur tänkte jag??

Svar: Inte alls


Men jag skyller på att vi är två som ska dela. Man hinner dock få ont i magen redan i bilen påväg hem från Ica Kvantum.


Smart drag där, sjansbruden! 

Av Malin Sjans - 27 februari 2012 16:21


Jag, Mallan brallan Sjans, har i lördags stakat mig igenom tjejvasan 2012. 3 mil på längdskidor. Pust!

Mina biceps och triceps ville nog spöa mig dom sista kilometrarna som bara var vilja, vilja, vilja.

But here I am, snygg och alive!

Blåbärssoppan var god, mycket god, och den behövdes för att orka sista biten! Väldigt trevlig utflykt måste jag säga...


Tänka sig, nu ska min kropp bara genomlida tjejvättern 10 mil, och 1 km tjejsim i vansbro innan jag får flirta till mig ett Diplom för att jag genomfört en tjejklassiker...


Hurra i förskott!! Nu gäller det bara att fröken Sjans håller sig frisk på resterande tävlingar!

Av Malin Sjans - 22 februari 2012 18:12


Man kan inte förvänta sig att man kan göra piruett i dagens väder. Här påväg ner med nosen i isen, men klarar mig.

Bara för mig att inse att jag aldrig kommer bli någon häftig konståkare med kort kjol så rumpan syns och med ett stort självsäkert leende på läpparna.




Min fotograf, och härliga kompis. Vi brukar ta ett åk varje år!


   


Vad säger man, frisk luft och bättre rumpform skapas!

Av Malin Sjans - 22 februari 2012 12:29


Såhär på lediga sidan passar jag på att baka ett fantastiskt Äppelbröd!


Om du själv har brist på fantasi så kommer här det supermega lätta receptet!


Äppelbröd:


2 dl havregryn

5 dl Dinkelmjöl

1 dl linfrön (krossade eller hela)

2 tsk bikarbonat

Ett tärnat äpple

4 dl naturell yougurt

salt (typ 1/2 tsk)


Blanda ihop och häll i en smord avlång form. In i ugnen på 175 grader i ca 30 min.


Sen plockar du fram smör och ost, sätter dig ner efter en mycket "komplicerad" bakning och njuter!

Av Malin Sjans - 20 februari 2012 18:35


Jag flaxar runt i min One piece ikväll, som jag fick av fina sambon i julklapp, Storlek Small.


Får med andra ord öppna kylskåpet mer sällan, och bli bästa vän med morotsstavarna.

Av Malin Sjans - 18 februari 2012 09:15


Här sitter jag, med Nickelback på hög volym i öronen. Hör inte vad jag tänker.

Satt och funderade på det här med att ha en last.

Jag röker inte, snusar inte, dricker inte kaffe, festar och super mig inte kadängfull som en bunt fjortisar, äter periodvis inget socker. Har dock en period nu då jag kan drälla i mig socker, men någon last lär man nästan ha, visst??


Helt felfri är ingen! Hellre njuta av godsaker med gott samvete än att må dåligt psykiskt av pressen att inte få äta något onyttigt alls...


Tjena balans, ska vi umgås?





Av Malin Sjans - 13 februari 2012 14:56


Idag är jag ledig, vilket råkade innebära att jag just nu är en tvättmanisk kvinna i mina bästa år i mitt kära hem.

Alla kläder som legat på hyllan inne i klädförrådet har haft sig en trevlig tur i tvättmaskinen idag.


Detta känns givetvis som en extrem lättnad!


Det tänker jag fira med några rundor på längdskidor strax med min trevliga storasyster.


För att inte oroa er för allt för mycket kan jag meddela att jag även kan sitta i soffan och trycka i mig en romanapizza med mycket bea-sås, samt öppna kylskåpet och hetsäta mina resterande hemmagjorda snickers från igår.

Nemas problemas!

Av Malin Sjans - 9 februari 2012 10:18


Det slank visst med en "pippi" tröja hem från stan igår.

Har länge funderat på en, så det var nog dags!

Man ser tydligen busig ut i den, om man frågar sambon, och busig vill man ju se ut! Det måste ju matcha personligheten liksom.


Det fattas bara två flätor som står rätt ut, samt mer träning på gymmet om jag ska orka lyfta hästar.


Ovido - Quiz & Flashcards