Alla inlägg under december 2011

Av Malin Sjans - 31 december 2011 12:46


Jag har just använt min nya blender. Har mixat ihop selleri, fryst spenat, banan, och saften av en apelsin. Aldelles grön och fin smoothie blev det.

Hjärnan kommer nog tacka mig! För allt man stoppar i sig påverkar ju hjärnan på ett eller annat sätt. Glöm inte att det du stoppar i dig är minst lika viktigt som att röra på sig, sover du dessutom väldigt bra, umgås med sånna man tycker om, och får lite kärlek är tillfredställelsen total. Jag har provat på att både vara hälsofreak, och okontrollerad fikanisse. Man ska självklart ha en god balans mellan allt, och det kan man ha även fast man äter äppelkakan man blev bjuden på.


Jag har utökat duktigheten idag med en frisk promenad, samt att jag ska passa på att gå på ett speciellt pass på friskis strax. Nämligen nyårsjympa som leds av härligheterna Rune och Anette! 


Vilken babian-bra dag detta är!


Grått nytt hår, alla vänner!

Av Malin Sjans - 30 december 2011 11:51


Det hade varit extremt trevligt att åka några varv skrillor runt sportfältet. Frisk luft och nice rumpa, liksom.


Men jag ser ingen hållbar is... Den är borta. väck. kaputt. Simsalabim? humm...

 

Jag håller tummarna att jag hinner med ett åk innan april och innan påskharen gömmer mitt godisägg.



Av Malin Sjans - 29 december 2011 19:02


... Man kommer hem från Ica Maxi med världens krispigaste och godaste vindruvor!

 

Dom ska jag lyckligt knaga på när jag glor på kanal 5, 20.00 - matmissbrukare, storbritanniens tjockaste kvinna.


Av Malin Sjans - 28 december 2011 16:48


I flera dagar har jag i stort sett bara lyssnat på EN enda artist på spotify här hemma.

Ingen mindre än Tomas Ledin!!! Hans låtar är otroligt bra har jag kommit på. Lite pappamusik skulle man kunna säga.

Definitionen av vuxen kanske just är när man kommer till det stadiet att man diggar just Tomas Ledin ...


Malin Sjans, vuxen like hell?


Eh, nja.


Av Malin Sjans - 28 december 2011 11:33

Sötaste systersonen ever redo för julafton! Han har varit väldigt snäll för han fick supermycket klappar!                      

Han är våran lilla prins som skrattar och busar var dag..

  

Elliot med kära mormor, och mina kära mor. Vackra ni!


 

Nämen, fick JAG ett paket!? I paketet en snygg blender så jag kan bli smal på smoothies istället för att småäta.


 

Självaste moi fick stå för julklappsutdelningen! En av höjdpunkterna på året, helt klart. Räknar redan ner inför nästa år!


 

Detta är sannerligen röda afton! Syster viker fina röda julservetter, samtidigt som hon har röd färg i luggen som strax ska sköljas ur! dutti tjej...


 

Hoppsan, tomten hittade hit i år med. Av honom fick jag självaste "sex and the city boxen". Får med andra ord sluta att både träna och jobba...


 

   Vadå? Så många var det väl inte?? Jo, tänk för att det var det! Jag säger bara, I love julafton very much!!

Av Malin Sjans - 22 december 2011 15:43


Detta måste nog ha varit den softaste arbetsdagen ever in my life.

Började dagen med världens bästa film - "hur många lingon finns det i världen". Vi åkte sedan till rommetravet för att äta lunch, och så avslutade vi dagen med bowling. Hur kan man få pengar för sånt?? Int fö att ja klagä..


När jag kom hem övervattnade jag våran julgran ganska skarpt.

Hoppsan tänkte jag, men julklapparna klarade sig, phuhu!


Om två dagar kommer jag skutta runt i mina föräldrars hus som ett litet barn på julafton, laddad till hundra för att äta så sömmarna spricker, spana in kalle anka, samt öppna julklappar med fina familjen!


Hä bint bättä!


Av Malin Sjans - 21 december 2011 12:25

Många gånger kan man ju känna att man fikar alldeles för mycket onyttigt under juletiderna så att låren dallrar.


Nu slog jag till och tillverkade lite nyttigare julgodis. Helt enkelt bollar av finhackade färska fikon,dadlar, och casheynötter doppade i mörk choklad.


Nytt recept till mina fina läsare, check!

Njut med gott samvete!

  
Av Malin Sjans - 14 december 2011 12:00

Jag och Patrik är superbanan-nöjda med vårat nyrenoverade sovrum! Ikväll ställer vi in våran säng som kommer ta upp ganska mycket av rummet. Vad tycker ni?? Godkänt? Vad säger man, det ska bli kul att snutta kudden!

 

   Såhär "snyggt" var det innan. Det enda snygga med detta rum är min sambo, som leker med målar-rollen.

Ovido - Quiz & Flashcards