Alla inlägg under januari 2012

Av Malin Sjans - 30 januari 2012 15:22


En sak är säker, mer än säker.

Även fast man tvättar som en tok och rensar kläderna, så blir det i slutändan alltid en megabig kräkhög av kläder på hyllan i vårt förråd/walk in closet.

Ett hus på 200 kvadrat invaderade med 59 klädgarderober hade varit lösningen på problemet.


Den mörka chokladen ropade just på mig från kylskåpet och hälsade att jag gärna får ta mig en bit.


Bäst att göra som chokladen säger.

Av Malin Sjans - 26 januari 2012 14:27


Jodå men den första tiden i januari gick ju superduperbra att låta bli sötsaker.

För närvarande sitter jag och hetsäter naturgodis. Undra vilket år jag ska lära mig att äta lugnt och fint??

Har åkt skrillor idag iallafall och bättrat på rumpformen ytterligare ett snäpp.

Jag har även städat hela våran lya....

Så nog förtjänar jag allt lite godis.


Oh yeah!


Av Malin Sjans - 24 januari 2012 11:05


Ska strax bege mig till herr polis och hämta ut mitt nya pass.

Tyckte nog att jag såg hetare ut för fem år sen. Well well...huvudsaken jag får ut och resa i mars, bättra på brännan och utöka midjemåttet nån millimeter vid buffébordet, för att sen hyra cykel en vecka och bibehålla min form och bara må tokbra.


Får hoppas att "spanskakursen" i mammas bil påväg till simningen sätter sig nånstans där inne bland hjärnhalvorna.

Av Malin Sjans - 22 januari 2012 11:39


Jag sitter och vrålar med till härliga Björn Skifs låtar såhär på söndag förmiddag...

 

Blir förvånad om jag inte samlar på mig pluspoäng av granngubben alldeles under oss.

Av Malin Sjans - 17 januari 2012 11:01


Då var det uppenbart...

 

Tanten på landstinget tyckte det var hög tid att rensa plånkan.


1-0 till den vitklädda damen!

Av Malin Sjans - 17 januari 2012 10:04

Jag och syster har just varit i gyllbergen.

Kanske inte de bästa spåren jag sett i mitt 23 åriga liv...

I de rejäla nedförsbackarna ber jag till gud att skidorna inte spårar ur. Men en kick det får man!

Tjejvasan närmar sig med stormsteg så vi tar vara på varenda lediga dag tillsammans att träna skidor, så man inte riskerar att tant Mona 73 susar förbi en...

 
Av Malin Sjans - 10 januari 2012 13:36


Medans rotfrukterna är i ugnen sätter jag mig framför beroende/fördrivningstids-apparaten.

 

Jag har precis rensat ut gamla äckelpäckelsaker i kylskåpet, samt gjort rent överallt. Man SER med andra ord ALLA kylskåpsprylar nu.

Nästan att den kicken slår fritt fall på grönan...

I like fräscht kylskåp. Kommer givetvis skapa "evenemang" på facebook och spika ett datum för dom som nappar att köa utanför mitt kylskåp för en fräsch titt...


Wihoo!

Av Malin Sjans - 9 januari 2012 10:50


Om vi säger såhär...

Jag åkte både längskidor och körde ett styrkepass igår innehållande bl.a sittande stolen och 30 utfallssteg..


Har jag kanske lite för mycket träningsvärk idag??

Svar positivt!

Hade nästan lite ångest om jag orkade kliva upp ur sängen imorse. Men nu sitter jag här, så ni vet, med snäppet mindre dallrande lår förhoppningsvis...


Mitt nya friska liv rullar på väldigt bra, mer motion och mindre socker.

Hejja Sjans!

Ovido - Quiz & Flashcards